torsdag 4 februari 2010

Marina Barrage och Anders hemma


Jag och Christel tog en tur till Marina Barrage idag för att se på ett stycke ingenjörskonst. De har skapat en stor vattenresovar med barriär som skall hålla havsvattnet ute. Jättehäftigt bygge.



En lite annorlunda vy över Singapore, denna gången från havssidan.



Här ser ni dammluckorna. Vad de gör i bakgrunden, vet jag inte.



Grönt och fint, även en park med solfångare hade de byggt upp. Anders kom hem som planerat och det är underbart. Han och jag åkte ner på stan under kvällen och köpte en ny telefon till mig, den gamla har strulat ordentligt den senaste tiden och det har inte varit roligt.

3 kommentarer:

  1. Hej på er, skönt att Anders är hemma igen och allt har gått bra. Ni är ju inte sysslolösa precis när han är borta. Jag fattar inte att det finns så mycket att se och göra i detta lilla land! Hur ska vi hinna med allt vi vill när vi kommer? Nu har jag börjat nerräkningen och tycker det är så kul att plocka fram sommarkläder och kan inte förstå att man ska kunna använda dessa så snart när man tittar ut i vinterröshult. Vi skottar och skottar. Hörde just att stackars Vincent har brutit benet när de hade pulkåkning i skolan, vilken otur för honom. Nu blir det stillasittande sportlov. Han är helgipsad 3-4 veckor. I kväll ska vi se HV möta Timrå så nu gäller det att dom är laddade och även vi i publiken. Må så gott och tiden blir kortare och kortare tills vi får krama om varandra. Hej från farmor och farfar.

    SvaraRadera
  2. Jag fattar inte riktigt varför de vill hålla havsvattnet ute...?

    SvaraRadera
  3. Till Annika om inte Sara svarar: Singapore har inte tillgång till eget dricksvatten utan importerar det mesta från Malaysia (tror jag att det var). Helt galet egentligen och genom att göra vattenreservoarer vill man bli mindre beroende av import.

    Jag har förresten börjat jobba med en bekant till dina föräldrar; Gun Andersson!

    SvaraRadera