torsdag 17 september 2009

Vad gör man

på en helt vanlig dag i Singapore? Ja detta kan vara ett alternativ. Jag börjar morgonen med att göra klart barnens snackslådor, sedan väcka dem. När de till slut kommit upp ur sängen är det frukost och vanliga morgonbestyr. När bussen har kommit och hämtat upp dom finns oftast två alternativ: 1. gå upp igen och dricka kaffe. 2. ta en skön promenad. Idag valde jag alternativ nummer 2.

Efter dusch och kaffe, var det dags att ta itu men planeringen av BBQ på lördag. Karl behövde lite komplettering av sina skolkläder och då blev det att ta en taxi till Queensways shoppingcenter för att fixa kläderna, gå till ett annat shoppingcenter för att handla lite mat och avsluta med att gå över gatan för att få tag på lite saft på IKEA. Därefter tog jag en taxi hem. Hemma började jag att förbereda kakan och mitt i detta bestyr fick jag gå ner och hämta barnen som kom hem från skolan. När barnen varit hemma i 40 minuter är det dags för läxläsning och efter det blir det middag. Ja, så kan en helt vanlig dag vara för mig!

1 kommentar:

  1. Hej! Det låter nästan helt bekant med hur en helt vanlig dag hemma hos oss ser ut, men den stora skillnaden är att jag inte behöver ta mig till Ikea för att köpa saft. Annars får jag också en morgon promenad när jag går från bussen till jobbet det tar ca 10 minuter. Nu börjar hösten komma det var riktigt kyligt på morgonen, sedan blev det inte riktigt varmt ute för det nästan hade blivit eftermiddag. I morgon ska vi åka till Ullared så jag ska sätta mig och göra en lista på vad jag ska handla. Lycka till med grillfesten på lördag. Nu ska jag gå och kolla till kycklingen i ugnen. Helene

    SvaraRadera