tisdag 29 september 2009

Sushi



När vi gick till Tiong Bahru Plaza sa Karl: "kan jag inte få prova sushi?" Tror ni att jag höll på att få en chock, han som är så petig och gnällig när det gäller mat. Efter middagen åkte vi ner i källaren och gick till en affär som bara säljer sushi och valde en liten bit med gurka i mitten. Hemma gick det precis som vi vuxna hade föreställt oss dvs inget vidare! Knappt till munnen kom bitarna och som ni kan se är Elsas min obetaldbar!

Själv har jag haft en trevlig dag då jag blev bjuden till Bea på frukost. Vi var sju stycken som satt vid bordet och åt och pratade i ett par timmar.

4 kommentarer:

  1. Å, jag känner igen minen från när jag åt sushi första gången men man måste ge det en chans. Nu är jag frälst!

    SvaraRadera
  2. Hej på Er!
    Vi åker ikväll på en liten kort resa! Vi hörs säker i morgon!

    Kram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag förstår att inte sushi var något att från bilderna var ganska talande. Men jag tycker att det var strångt att våga prova. I går var jag och Jenny på pilates det var jätte kul. Men ganska jobbigt men det var jätte skönt efter åt. Jag säger grattis i efterskott till Anders! Här här allt som vaniligt annars jobb och skola men nu är det inte långt kvar till höstlovet som är vecka 44. Ha det gott hejdå från Helene.

    SvaraRadera
  4. Haha, jag säger som Malin, första gången tyckte varken jag eller Nicke om sushi, vi var tvungna att gå på McDonals efteråt för att inte svälta ihjäl! Men nu är det nästan favoritmaten, barnen har dock inte vant sig än.

    SvaraRadera