tisdag 22 september 2009

G1 och China town

Jag har fått uppfattning att Grade 1 kör rotation på tisdags eftermiddagarna och gärna vill att någon förälder är med. Detta har varit ganska roligt så idag var den andra gången som jag var med. Idag fick de använda känselsinnet. Hos en annan lärare i G1 fick de ta av sig skor och strumpor, ta på ögonbindel och lita på sin kompis. Det var jätteroligt att se hur de handskades med de olika momenten.


Igår hade vi Public Holiday som ni nog kommer ihåg och knappt har det firandet avslutats innan det är dags för något annat. Nu firar kineserna något som det kallar Mid-Autumn festival. Hela china town var utsmyckat. Det håller på till den 2 oktober och efter det är det väl dags för juldekorationerna, antar jag!


Efter middag på en thailänds restaurang promenerade vi hem i den sköna kvällen.

2 kommentarer:

  1. Hej på Er!
    Ja, det må jag då säga, vad får inte barnen vara med om! Det är ju nya upplevelser mest varje dag!
    Ska sköta Ella och Alma i morgon kväll, Malin ska på föräldramöte på dagis. Andreas på resa norrut, Piteå tror jag att det var.

    Kram från mormor och morfar

    SvaraRadera
  2. Stort grattis (igen) säger vi till Anders idag! Nu är det dags att snart gå och hämta Alma för att sedan åka till ortoptisten.
    Kram och hoppas det blev en god tårta!

    SvaraRadera