tisdag 15 september 2009

26 dagen i skolan..

..är nog inget som ett svenskt barn kommer ihåg, men går man i en internationell skola firar man den för att då har man gått lika många dagar som det engelska alfabetet har bokstäver! De ni! Jag var med Elsas klass under två lektionstillfällen på eftermiddagen, först fick de hitta en bok där författarens efternamn skulle överensstämma med sitt eget, sedan rit av bokstaven och skriva ner titeln på ett papper. Andra lektionen delades de in i två grupper där ena gruppen fick trycka alfabetet på papper med färg och den andra fick stämpla namnen på alla i sin familj.


2 kommentarer:

  1. Hej Sara!
    Vilka duktiga barn ni har som kan klara sig själva en hel kväll, de börjar bli stora. De verkar ha det fullt upp i skolan men det är väl så det ska vara.
    Jag själv har nu varit arbetssökande i 15 dagar, det är en konstig känsla att inte ha något arbete att gå till. Men man får gilla läget och försöka söka nytt arbete när något dyker upp. Idag har Tommy åkt till Göteborg och kommer hem först på fredag. Den 25 sept åker jag ner till Emma och Magnus och stannar till den 30 sept. Tommy kommer också att vara där under helgen.
    Mest troligt kommer jag nog vara i Stockholm även i oktober när Barbro, Malin, Alma och Elsa ska vara där, så jag hoppas att vi ska hinna träffas en stund.
    Hälsa övriga familjen
    Många kramar från moster Lena

    SvaraRadera
  2. Kul med bloggen och firande av 26 skoldagen. I morgon bär det av norrut och nästan 14 dagar utan blogg det är inte så kul. Kram på er alla

    SvaraRadera