fredag 25 september 2009

Skoldagen



Har varit väldigt intensiv. På förmiddagen var alla 3:or på nationalmuseét och fick en guidad tur runt gammal och modern konst. Det var för mig i alla fall uppskattat att få en dramatiserad rundvandring. På assembly idag hade de 1:or som har extra engelska en liten presentation av arbete som de har gjort. Elsa började att berätta för alla men kom av sig och fröken tog vid. Jag är jättenöjd att hon bara vågade!

Efter assambly:n åkte jag hem, men det visade sig när bussen kom hem att jag skulle ha stannat för Karl fick en utmärkelse på deras assambly. Han fick utmärkelse för att våga och utvidga sina gränser när det gäller sina mål och utmaningar i skolarbetet! Fröken var riktigt imponerad att han hade översatt en svensk sång till engelska och att han sjöng den inför hela klassen!

1 kommentar:

  1. Vilka duktiga och modiga barn!
    Hoppas vi oxå får se och höra Karl sjunga sången!
    Angående F1 vet jag åtminstone en här hemma som gärna skulle vilja vara hos er och hälsa på just nu... ;0)

    SvaraRadera