onsdag 16 september 2009

Art museum

En spännande utflykt var jag och Karl på idag. De båda 3:orna skulle åka till Singapore Art Museum och jag hade anmält intresse att följa med, lite snopen blev jag när jag var den enda föräldern i Karls klass som följde med.

Vi hade i alla fall en trevlig men intensiv stund. När de skickade ut lappen förra veckan var besöket planerat från 9.40 till 12.30. I själva verket blev det från 10.00 till 11.30. Barnen hade många uppgifter att svara på men som ni förstår blev det inte så mycket avklarat. Till min stora förvåning såg Karl ut att tycka att det var roligt att vara där.

På kvällen har jag och Anders varit på Svenska ambassaden på välkomstträff. Alla som flyttat till Singapore under 2009 var inbjudna till att lyssna på de olika grupper som verkar här med svensk anknytning. Nu hoppas vi att "de" bara slutar att spela ute i parken för annars kommer nattsömnen att bli lidande...

1 kommentar:

  1. Hej! Vilket intensivt liv ni lever i Singapore!
    Jag kan hålla med om att läxläsning kan kännas som ett enda stort tjat,mest är det Joel Jenny sköter det jätte bra. I dag har jag varit på städmässa i Skövde det var jätte trevligt. Så nu känner jag mig ganska trött, så ikväll blir det tidig säng gång. Hoppas dom slutar spela i parken. Kram Helene

    SvaraRadera