söndag 6 september 2009

Little India


Efter regent tog vi en tur till Little India idag för att bara göra något nytt. Här håller man visst på med högtiden Deepavali, jag som inte är så bevandrad i religion har inte den blekaste vad den innebär. Lunch blev det på Tekka Market. Prata med glass till efterrätt! Inte illa för en söndag. Strövade omkring och tittade in i många av de små affärerna innan jag kom på att vi skulle gå till Mustafa Center. Sagt och gjort så knallade vi dit och det var ett hysteriskt köpcenter som har öppet 24 timmar om dygnet. Anders gillade deras fruktavdelning som hade massa frukt till ett bra pris. Man ska inte gå till ett sådant ställe på en söndag när det flesta har ledigt. Ni skulle ha sett köerna till uttagsapparaterna, de var enorma!

Efter besöket i Little India begav vi oss av mot West Coast Park för att sammanstråla med Mattias och hans familj för en middag på Jumbo seafood. Chilikrabba stod på agendan, nu kom vi i god tid och hann att titta på de som åkte wakeboard, runt runt på en bana. Tänk er skidlift och ni förstår grejen! Karl ville gärna testa men vi tror att han är för svag för att orka, vi får väl se vad som händer i framtiden!
Mätta och trötta var det bara att åka hem, i morgon väntar jobb och skola.

1 kommentar:

  1. Hej på er! Tänk vad mycket ni har hunnit med på dom här dagarna som jag inte har skrivit. Själv har jag legat i en förkylning med ont i halsen och feber ont i hela kroppen. Men nu är jag frisk så jag går till jobbet i morgon. I dag har Joel och Jenny varit på bio själva, medan Hasse och jag var och handlade. Vi ska själva gå på bio senare i veckan eller till helgen. Ha det gott kram Helene.

    SvaraRadera