tisdag 26 april 2011

Tiong Bahru


Har varit runt Tiong Bahru och förevigat några speciella platser. Då vårt äventyr här snart är slut känns det bra att få med sig några bilder hem. Här ovan ser ni låga HDB-lägenheter och även Tiong Bahru Market, bilden är tagen från vår balkong.


Apropå balkong, kan ni hitta vår? De som har korpgluggarna öppna kan även se min cykel i sovrumsfönstret.


Efterdyningarna efter en fest, om den var i glädje eller sorg kan jag inte säga, men de har eldat aluminium.


Stora kontraster.



Inne bland de låga husen råder ett vilsamt lugn.


Någon slags återvinning förekommer det även här, även om man får lägga alla saker i samma tunna. Nej, jag begriper mig inte på det och sakerna får heller inte vara för stora, annars kommer de inte genom öppningen.


Butikerna närmast oss, det kommer att bli svårt att ställa om sig. Mataffär, restauranger alldeles inpå.


"Kommer strax". Cyklar finns det gott om som är fastkedjade runt träden, att de inte plockas bort finner jag ganska intressant i denna stad som i övrigt är så kliniskt rent.


Även i vårt hus eldas det papper. Den här hittade jag precis bakom vaktkuren.

2 kommentarer:

  1. Kul att föreviga även det vardagliga, för det blir ju inte vardag sen... ;0)

    Jag ser både din cykel och Elsas lampa! Kul att vi faktiskt hann se er fina lägenhet tillslut.

    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag ser också din cykel och Elsas lampa!!
    Här lagas det älggryta ikväll. Pappa hugger ner vindfällen han köpt av kommun. Fint väder men faktiskt -3,5 grad i natt som var.
    Förresten var stod du när du fotade era lägenhetsfönster? Hur långt bort?

    Kram från oss i Stugunäs

    SvaraRadera