söndag 17 april 2011

En helg går så fort


Vår helg har gått i ett rasande tempo. I fredags var jag och hjälpte till på mellanmålsklubben, efter Svenska skolan är barnen ordentligt möra så vi slappade bara resten av kvällen. I lördags var jag och Anders ute och köpte en ny kamera, efter det åkte jag på sista fotokursen för en snabb genomgång hur man lägger ihop två bilder till en! När jag kom därifrån var familjen Goh på kaffe och bildvisning. På lördagkvällen såg vi den första filmen av den sista Harry Potter boken, barnen som trodde att den skulle vara riktigt läskig hela tiden tyckte bara att den var så vid två tillfällen.

Idag söndag började jag med punktering på cykeln innan jag ens hade lämnat lägenheten, vilket var tur för då hade jag Anders som hjälp med däckbyte. Jag och Jenni tog oss en tur och Anders cyklade för sig själv, då han ville cykla Mountinbike. Sedan har dagen gått i förberedelsens tecken, att fixa och göra i ordning inför måndagen. Nu väntar en lite kortare vecka då barnen är lediga på Långfredagen.

1 kommentar:

  1. Så det blev en ny kamera nu - kul!!! Det blev en sån du tittat på antar jag, men var du tvungen att köpa ett nytt objektiv nu oxå då?

    Håller med om att helgerna går fort, och inte bara helgerna, tänk att det nästan gått en vecka sen vi åkte från er!

    Här har barnen påsklov nu till veckan (fast det är bara Joel som blir helt ledig eftersom de andra ändå får gå lite på fritids och dagis).

    SvaraRadera