måndag 11 april 2011

Sentosa och avsked


Sista dagen för våra gäster och regnet hängde i luften, inte riktigt den perfekta uppladdningen för en flygresa men vi fick göra det bästa av situationen. Annika hade några önskemål denna sista dag och de måste vi uppfylla. Det första var att få doppa fötterna i havet och de andra var att få se delfiner.


Vi begav oss till Underwater World på morgonen och då jag bara varit där en gång innan hade jag ingen aning om att de hade flyttat delfinshowen. Det blev en stor överraskning för mig att de två attraktionerna nu satt ihop (mycket bra i min smak). Tyvärr var delfinuppvisningen väldigt kort, ca 10 minuter.


Efteråt gick vi lite längs stranden innan vi hoppade på Monorail:en tillbaka till VivoCity. Därifrån åkte vi hem för att de i lugn och ro skulle få packa ihop och förbereda sig innan långflygningen. Till middag blev det återigen Sushi som vi alla tycker så mycket om. Nu känns det bara jättetungt och tråkigt, när de har åkt. Från och med nu börjar vår nerräkning. 8 veckor kvar till sommarlovet och ytterligare någon innan hela detta Singapore äventyr är slut.

1 kommentar:

  1. Hej! vad mycket ni har hunnit med och göra när ni har haft besök.Jag har full förståelse för att det måste kännas tungt o tomt när dom har åkt. I dag har vi sol här så nu står det grillning på menyn i kväll. Som vi har längtat efter detta hela långa vintern. Vi längtar tills ni flyttar till baka o vi kan träffas o prata. Joel längtar efter Karl nu när han vet att ni ska flytta närmare oss. Så nu får nu njuta av dom sista veckorna som är kvar av eran Singapore tid. Kram Helene.

    SvaraRadera