tisdag 30 november 2010

I våra kvarter


Idag tog jag och Katja våra kameror och promenerade runt lite i Tiong Bahru området. Det är en stor blandning av höga hus, mellan höga hus och låga hus. Mitt i hjärtat har vi Tiong Bahru Market med sin härliga wet market. Vårt hus är det höga i mitten.




Båda korten är tagna på den korta sträckan till Market. Det tar cirka 3 minuter att promenera dit och där möts man av olika dofter från frukt, grönt, fisk, kött, tofu, blommor och torkade "grejor" typ fisk.




Säg bara till så får du fisken som du vill ha det!




Det finns ett par tempel också, idag hade de tänt mycket rökelse.


Vi har fortfarande lokala postkontor, där vi kan köpa frimärken. Vanlig affärer säljer dom inte vad jag vet och allt detta kan ni hitta i Singapore!


Denna skulptur av vårt land är gjort av 500 ml petflaskor som de har fyllt med blanda annat papper och den sitter på en vägg här i: Tiong Bahru!

3 kommentarer:

  1. Underbara bilder,nu börjar det likna nåt.Eivor.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Kan faktiskt förnimma doften i era kvarter fastän det är nio månader sedan vi var hos er.
    Värmen är ju det vi saknar mest just nu när temperaturen här visade på -20 i morse. Men vi är nog trots allt glada för våra årstider, snön ligger just nu väldigt vit och fin!!

    Hälsar Stugunäs

    SvaraRadera
  3. Hej, jättefina bilder och jag håller med Barbro att jag känner igen mig samt kan känna alla olika dofter. Snart får vi uppleva det igen. Här är som i Stugunäs riktigt vackert och vintervitt men inte "mer än" -12.
    Skickar ett försenat Andersgrattis. Vi får hoppas att inte bondepraktikan slår in för då kommer julen att slaska. Vi vill hellre ha skidorna vallade och vara ute i spåret.

    SvaraRadera