onsdag 1 december 2010

Sweas jullunch


Halv tolv idag träffades 54 hungriga och pratglada Sweor på den Svenske ambassadörens residens. Vi åt och umgicks under några timmar innan vi fick en julklapp och det nya Swea Magazinet. Härlig läsning väntar nu några dagar framöver.


Karl har under de sista två veckorna hostat av och till. Förra veckan hade han pyttelite feber och fick vara hemma på fredagen. Nu tycker vi att allt är okey utom hostan som inte vill släppa helt. Nu på kvällen tog vi med honom till en klinik där han fick antibiotika, hostmedicin och något som skulle lena i halsen. Själv tycker jag inte att han är sjuk alls, men nu ska hostan utrotas!

2 kommentarer:

  1. Hej på er, vad mysigt det ser ut med alla sweor på jullunch. Kan undra om Karl och jag har samma bacill. Jag är inne på min sjätte dag nu med halsont, snuva och sedan ett par dagar torrhosta.
    Jag hoppas på en vändning snart för det är dötrist att inte kunna få känna av lite skidåkning. Idag har det varit för kallt och blåsigt för en sådan aktivitet. Jag och Tora tog en kort promenad, 30 min, för att få lite luft.
    Nu är vi snart redo för "Bonde söker fru". Jag tror vi får ta fram skämskuddarna!! Kramar till er alla från farmor o farfar

    SvaraRadera
  2. Hej!Vilket mysigt Swea gäng ni är. Jag tror farmor smittade mig genom telefonen för nu har jag också snuva och hosta. Hoppas din hosta Karl försvinner snart och att jag o farmor snart är friska.Nästa torsdag ska jag opereras så då måste jag bara vara frisk för den operationen har jag väntat på så länge. Jag och Jenny spelade monopol när hon kom hem från skolan jag vann innan har jag bara förlorat. Ha det gott.

    SvaraRadera