torsdag 2 december 2010

Färdigt bakat

Nu är pepparkaksdegen uppbakad och jag ska inte göra någonting mer för att spe på julkänslan. Vi har tagit fram tre tomtar och en adventsljusstake, det får räcka. Jag har dessutom tänkt att de ska plockas bort innan vi åker om 16 dagar. Känns konstigt att åka till kyla och snö, hoppas verkligen att snön ligger kvar! Att få åka skidor skulle vara roligt. I morgon firar Svenska skolan Lucia med ett luciatåg som alla F-4 är med i. Karls stjärngossedräkt är upplagd och nu väntar jag bra på att få höra de härliga sångerna.

1 kommentar:

  1. Jag förstår att du längtar till snö o kyla med tanke på hur vitt o fint allt är här nu. Det ska snöa mer i morgon så vi får hoppas att den ligger kvar när ni kommer. Jenny o Joel har varit ute o åkt pulka. Lycka till Karl med ditt luciatåg. Jag har haft möjlighet att tjuvlyssna när jag har städat på jobbet när dom barnen har övat det är ju så fina sånger man blir glad i hela kroppen. Kram från snön.

    SvaraRadera