fredag 19 november 2010

Torsdag och Fredag


Har varit lugna dagar med skola och jobb. I kväll skulle jag, Anders, Katja och Sören gå ut och äta Sushi men stället som vi hade bestämt hade såååå lång kö. Det fick i stället bli middag på en Thailänds restaurang. Efteråt tog vi en öl på en pub. På vägen dit passerade vi Somerset skatepark, enda stället i Singapore där grafiti är lagligt! Känns väldigt påtagligt när man ser det att Singapore annars är väldigt rent, inte för att jag saknar klotter.


Ljussättningen på Orchard Central är magnifik, snart måste jag ut och fotografera allt ljus i centrum. Barnen var hemma och hade fredagsmys vilket de uppskattade.

3 kommentarer:

  1. Påtal om ljussättning här i Umeå har vi något som kallas Umeå Höstljus ,tänds i kväll.15 ljuspunkter i centrum och i år även två på Tegssidan,barnen tänder bla. 1000 lyktor i vänortsparken.Naturligtvis inte så storslaget som hos er men trevligt ändå.Snart nog tänds alla Juleljus.

    SvaraRadera
  2. Hej Sara, jättefin blogg o fina foton! Jag vill bara uppmuntra dig att ta foton! Vips är man på väg från Singapore och då är lätt att man bara springer runt och tar på "turistgrejerna". Jag saknar helt vanliga vardagskort, det kanske du tar men jag har missat en del där. Vanliga vardagskort vore ju kul att ha med i bagaget, även på personer ute på stan...Trevlig helg, på onsdag ska det bli snö här...! Monica

    SvaraRadera
  3. Hoppas ni hade lika roligt fredagsmys som vi! Tacos, plättar eller potatismos och korv fick man välja på. Till efterätt glasspinne eller fin choklad och sedan popcorn. Dessutom pyssel, mys på madrass och film. Helt klart bättre än det brukar bli när vi är hemma, då rinner det liksom ut i sanden.

    Hälsningar från Malin, Alma och Ella på besök hos mormor och morfar (som också hälsar!)

    SvaraRadera