fredag 5 november 2010

KL dag 2


Dagen har innehållit många spännande saker. Vi började med att gå till ett shoppingcentret Time Square som även innehöll en nöjespark. Säga vad man vill, vi fick verkligen valuta för pengarna, karusellerna gick i evigheter, nackdelen var att man fick vänta ganska länge innan de körde igång dom mellan varje åk.




Efter nöjesfältet blev det en stund att strosa i shoppingcentret, just detta shoppingcentret hade denna utsmyckning i entrén, den är gjord av färgad sand! Supersnyggt.


Nästa anhalt på dagen blev ett besök i Tv-tornet. Vi hamnade ungeför 260 meter upp och fick en vidunderlig utsikt över KL.



På vägen ner stannade vi och tog några kort på tornet och detta kortet kunde ha blivit det sista jag tagit, strax efteråt när jag går brevid gatan med kameran i min hand kommer det en kille på moppe som tar tag i kameran och försöker rycka av mig den. Till min lycka hade jag kameran snurrad runt handleden och att han även var ensam. Hade de varit två är det inte säkert att jag orkat hålla emot, då det hela kom väldigt plötsligt. Nu gick allt bra, men jag är fortfarande lite skakig över vad som inträffat.

4 kommentarer:

  1. Nämen fy! Tur det gick bra och att du inte gjorde dig illa. Du hade ju kunnat dra axeln ur led!

    SvaraRadera
  2. Röshult i höstskrud6 november 2010 kl. 01:34

    Mycket som händer förstår vi. Nu kommer du nog alltid att ha armbandet på plats Sara. När jag ser Karl fara fram i virvelvinden så är det nog tur att inte han hade lånat pappas hatt för då hade ni nog sett den för sista gången. Tora saknar Karls lekar hon ser fram emot jul. Hoppas du inte har så ont i din axel Anders utan att du kan njuta av ledigheten. Elsa är du med i KL har inte sett dig på så många bilder? Kramar till er alla från farmor o farfar.

    SvaraRadera
  3. Fina bilder från Kuala Lumpur,nyhet för mej att staden var så stor och utvecklad.Här i Sverige firar vi Alla helgons dag.Här i Umeå har vi en fin höstdag. Hälsningar Eivor.

    SvaraRadera
  4. Usch vad hemskt - vilken tur att det gick bra!!! Massa minnen väcks när jag ser dina kort från KL. När vi var där fanns inte Linus (alltså snart 6 år sedan) och vi bodde jättenära Petaling market - förstår precis hur du kände inför maten!!! Det jag åt de dagarna tror jag nästan uteslutande kom från Starbucks... ;-) Ha det bra! Kram// Sarah

    SvaraRadera