lördag 30 oktober 2010

Karl tackar och hälsar!


Till farmor, farfar och framför allt Tora för en trevlig och underhållande vecka. Att Tora skulle sakna honom var bland det första han sa till mig när jag mötte dem på flygplatsen. Resan hade gått bra. Nu har han gått i säng men är klarvaken, jag fasar för när han ska komma till ro, det lär nog dröja många timmar.

Jag och Elsa har inte bara väntat på att grabbarna skulle komma hem idag. Vi har haft tre män här för att laga vinkylen. Detta gjorde de snabbt, någon kabel behövde bytas och så fick de även dammsuga innanför skyddskåpan. Efter det tappade jag ner kaffekanna på golvet så den gick i hundratals bitar. Det hände när jag skulle diska den och mina händer var blöta så jag lyckades inte få något grepp på den. I morgon blir det att gå ut på jakt efter en ny kaffebryggare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar