fredag 6 november 2009

Välkomna!





Nu har våra första gäster äntligen anlänt. Efter ett dygns resa är de nu här hos oss. Nu väntar många härliga och långa dagar ute på Singapores gator. Men resan började jättebra! Vi åkte i två taxibilar hem till oss, killarna i en och tjejerna i en annan. När jag hade betalat och vi åkt upp i hissen kommer vi på att Malin glömt att plocka ut Almas resväska ur bagageluckan. Jag hade inte tagit något kvitto från chauffören utan fick ringa till taxibolaget och be de försöka spåra den åt oss ändå.



Efter lite strul med telefonen, jag fick ringa två gånger, får jag beskedet att de ska återkomma om 30 minuter. Det gjorde de och jag fick telefonnumret till chauffören, ringde honom och han kom ett par timmar senare med väskan! Allt frid och fröjd.



Många glada ansikten har vi sett i kväll, fast inte mitt när jag drog ut extra sängen på Elsas rum, den gled ut och höll på att åka i golvet. Anders fick söka på IKEAs hemsida för beskrivning och det visade sig att den mannen som skruvade ihop sängen när vi flyttade in hade gjort helt fel. Nu är även detta ordnat och snart ska vi gå i säng. Våra gäster är inte trötta men vi som har varit igång en hel dag är det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar