onsdag 25 november 2009

Pepparkakor i skolan


Man kan säga att jag får skylla mig själv för att jag åkte på att baka med Elsas klass... För att ta det från början. Jag skrev till Elsas fröken och frågade om hon fick ta med sig kakor och bjuda sina klasskompisar på eftersom hon hade fyllt år, när jag kom till skolan haffade hennes fröken mig och undrade om jag inte kunde baka med barnen istället.
Jag kände mig inträngd i ett hör och det var bara att tacka ja. Igår gjorde jag farmors pepparkaksdeg och idag bakade jag och barnen pepparkakor. Det var ett snabbt bak då det skulle trängas in i det ordinarie schemat och den mesta av degen fick jag ta med mig hem igen. I morgon bakar jag och barnen resten för nu är det lediga torsdag och fredag.

2 kommentarer:

  1. Hej Sara modigt av dig att baka pepparkakor i skolan! jag förstår om du blev lätt svettig av denna uppgift men vad fina dom var. Hoppas barnen tyckte det var kul att baka. Kul för Karl och Elsa att få baka hemma också då kommer det att lukta gott i eran lägenhet. Joel och Jenny bakade här hemma å vad det luktade och smakade gott. I dag Öser regnet ner jag var blöt som en disktrasa när jag kom hem. Nej nu är det Pilates dags igen jag skriver mer en annan dag. Kram Helene

    SvaraRadera
  2. Vad tyckte barnen om svenska pepparkakor? Kan tänka mej att det är lite annorlunda än vad de är vana vid. Kul att du fick vara med och baka med dem i skolan. Tur att det blev deg över så ni får baka hemma imorgon. ;0)

    SvaraRadera