måndag 16 november 2009

Ny besökare




En natt fick Elsa sova ensam i sin säng innan nästa gäst flyttade in. Hon hade fått äran att ta hand om nyfikna George från skolan. Han ska bo hos oss hela veckan och sedan berätta på skolan vad han har varit med om.

Jag har pratat med Malin och vet att de har kommit till Stockholm, om en timme är det dags för dem att göra sista flygresan innan de är hemma. Här i Singapore har vi haft en helt vanlig måndag, med lite förberedelser inför Karls camp som börjar på onsdag.

2 kommentarer:

  1. Hej kul att höra att era gäster har kommit fram ordentligt. Ja maten som ni åt såg väldigt god ut. Hoppas Elsa att din nya kamrat George ska trivas hos dig, ska han besöka andra skolkamrater också? Nu ska jag göra kväll här hemma efter att ha varit på pilates. Ha det gott kram Helene

    SvaraRadera
  2. Nu är vi åter i Umeå efter en härlig semester. Här regnar det och är gråmulet så kontrasten är stor. Alma börjar med att åka på utflykt till brandstationen medan jag och Ella har fullt upp med att tvätta och stöka undan kläder och allt vi shoppat. Resan gick bra och vi har även sovit gott i natt. Just nu känner jag mig dock lite trött men det är ju inget ovanligt.

    Kul med nytt besök så snabbt men ni vet väl att Curious George är Nicke Nyfiken på svenska?
    Kramar.

    SvaraRadera