söndag 17 januari 2010

Världsmedborgare



Idag fick vi möjlighet att stifta bekantskap med en ny världsmedborgare, nämligen Marielle Svennson. Filippinsk mamma, svensk pappa, född i Singapore och flyttar till Malaysia nu i vår. Riktigt internationell med andra ord. Hon var en härlig tjej som sov igenom hela vårt besök. Kan tänka mig att hon just nu håller sina föräldrar vakna i stället!

När jag ser ett så här nyfött barn har jag svårt att förstå att våra barn också varit små en gång, gud vad tiden går fort! Fast nu jag ser bara framåt tills den dagen våra är redo att flytta hemifrån!

2 kommentarer:

  1. Men sååå söt hon är. Ja, jag tycker det inte var så länge sedan Rasmus föddes med det är ju drygt 3 år sedan. Hälsa familjen Svensson och gratta från mig.

    SvaraRadera
  2. Hej ja tiden går fort med våra barn. Vilken söt liten baby men vilken tur att vi inte ska ha fler. Ja nu är det bara att vänta på att dom ska stå på egna ben Joel har redan börjat fundera han skulle rymma idag och frågade hur gammal man måste vara för att gå på rymmen, när vi frågade varför han skulle rymma var svaret han tyckte vi var jobbiga som ville han skulle duscha stackars honom. Men han avslöjade att han skulle rymma till mormor och morfar men när vi talade om för honom att han fick ducha där också så var det endå bäst att stanna hemma. Här har vi fortfarande mycket snö och ganska kallt. Ha det gott. Kram Helene

    SvaraRadera