måndag 18 januari 2010

Prata av sig

Idag har jag verkligen fått prata under dagen. Morgonen började med en promenad med Katja som har kommit tillbaka efter 5 veckor i Danmark. Det var så roligt att få träffas igen! Sedan åkte jag till Great World City och bokade en weekendresa när mamma och pappa är här, ytterligare prat för att boka den och sedan kom Katja ner och drack kaffe med mig på eftermiddagen!

Nu har läxorna dragit igång ordentligt. Karl ska lära sig multiplikationstabellerna och Elsa letar ord här hemma som jag tycker är ganska svårt, nu är det "ck" ord som gäller. Anders är på något under hela dagen och har ännu inte kommit hem. Nu dukas kvällsmaten fram, ytterligare en dag går mot natt.

2 kommentarer:

  1. Idag har Ella gått första dagen på dagis! Hon tyckte det var kul för det fanns handfat i barnhöjd så hon kunde tvätta händerna när hon ville! Det råkar vara hennes favoritsysselsättning just nu. Själv har jag precis blivit förkyld så nu får det nog bli sängen så jag kan sova bort denna eländiga snuva!

    Till Elsa:
    duck - anka
    luck - tur
    tuck - ungefär stoppa in
    suck - suga, dia
    och en som ni borde kunna: puck

    SvaraRadera
  2. Det var dejligt at se dig og børnene igen.!! :o) Tak for kaffe.!

    SvaraRadera