måndag 20 juli 2009

Något trött

När min klocka ringde i morse hade jag ingen aning om vart jag var. Det tog en sekund innan jag visste i vilken säng jag hade sovit i. Det har ju blivit några ställen den sista månaden, inte minst i Stugunäs där jag varvade flitigt mellan "friggen" och inomhus.

Dagen har gått i ett enda huj, lite trött har jag varit och framför allt när klockan var runt tre här, då vill jag bara gå och lägga mig, men det var ju inte att tänka på! Jag och barnen har gjort det där som man måste göra när man kommer hem från en resa nämligen handlat mat och fixat med kläder. Både Karl och Elsa har hunnit klippa sig idag. Den som det syns mest på är Karl, för han var ju så långhårig. Nu är det åter kort, vilket han uppskattade på vår kvällspromenad som begav sig upp på Mount Faber.

3 kommentarer:

  1. Hej! ja det är inte lätt när man inte vet vad man vaknar upp någonstans, och änu jobbigare måste det vara när kroppen är trött och man vill lägga sig men inte det är dags änu. Vad fin Karl var när han hade klippt sig. I dag har jag städat köket ordentligt, plockat ur alla skåp och lådor det var välbehövligt. Annars har det inte hänt så mycket här i dag. Sovgott och dröm sköna drömmar. Hej från Helene.

    SvaraRadera
  2. Hej på er!
    Just hemkomna från Tjäl och Åsele marknad där vi vandrade mest hela måndagen. Vi lämnade kvar Byströms i Tjäl, dom blir nog där hela veckan. Idag tisdag har det regnat hela dagen, men vi har eldat i öppna spisen i Tjäl och haft det skönt och gemytligt!

    Förstår att ni är trötta efter den långa resan i lördags.

    Kram från mormor och morfar

    PS. Hälsa Karl att Hojt trivs med den nya bänken! DS

    SvaraRadera
  3. Hej på er allesammans. Skönt att resan gick bra och nu är det bara att vänja sig vid vardagen igen. Här i Röshult är Sanna, Johan, Agnes och Arvid här denna veckan. Igår var vi och plockade och åt jordgubbar. Idag har vi gjort jordgubbssylt och jordgubbstårta. Jättegott. I morgon och på torsdag skall Anges och Arvid vara hos mormor o morfar själva för Sanna o Johan skall på lite egen ledighet.Dom har bokat in sig på Gyllene Uttern. Jag antar att Karl o Elsa blev glada att vara hemma igen bland alla egna saker och sitt egna rum. Nu får ni ha det så gott alla så hörs vi snart igen. Kram från farmor o farfar.

    SvaraRadera