lördag 7 maj 2011

Vernissage


Igår hade Svenska skolan vernissage. Alla klasser hade tagit reda på något om Sverige. Elsas klass hade tagit reda på allt om kungahuset och Karls klass hade lärt sig om de olika landskapen.


Det vimlade av barn och föräldrar, det var intressant att se hur mycket de hade lagt ner på sina arbeten. Karl har tagit fram dessa fakta om Skåne.



Samtliga barn skulle svar på frågor för att visa att de hade varit runt och tittat på vad alla klasser hade skrivit. Luften tog snabbt slut i rummet och vi var ganska lättade när vi kom ut igen.


Idag lördag har vi tagit det bara lugnt. Anders har cyklat och sedan har vi sett klart Star Wars filmerna. Ja, det är första gången för mig och jag kan säga att barnen var mer "påläst" än vad jag var om historien när vi satte igång att titta.

1 kommentar:

  1. Hej vilka duktiga barn ni är! jag blir riktigt imponerad av när jag ser hur ni sliter med era arbeten. Nu är det inte långt till sommarlovet det måste kännas jätte skönt. Jenny o Joel längtar till sommarlovet och vi tar flyget till Paris. Många kramar till er alla.

    SvaraRadera