söndag 22 maj 2011

Beachparty och simning


Foto: Jenni Sedersten


Som en stående punkt på SWEAs agenda brukar de ordna en vårfest varje år. I år hade de valt att strunta i de flådiga hotellen och i stället valt en mer enkel variant. Det blev beachparty vilket jag tycket var superbra. Enkel klädsel, uppsluppen stämning och fint väder gjorde det till en kanonkväll! Barnen skötte sig fin fint hemma och saknade oss inte för en minut. Trötta gick vi alla i säng runt 1-tiden. Vid 10 gick vi upp och njöt av en skön frukost

Jag har under de senaste veckorna klurat på om det skulle vara bättre och enklare att göra Vansbrosimmet i år istället för att vänta tills nästa och i går bestämde vi oss för att anmäla oss till årets upplaga. Nu är det gjort och då måste jag väl börja träna simning... Poolen fick ett besök av hela familjen, sol och fika blev det innan jag började mitt pass.

2 kommentarer:

  1. Hej Elsa! Såg att ni kommer hem till Sverige igen, va kul! Hoppas vi kan ses då. Kramar från Jenna

    SvaraRadera
  2. Hej på er, idag har vi kört masor till sortergården. Man samlar verkligen på sig när man har en ladugård att samla i!!Förmiddagen började med bull- och matbrödsbakdag. Jag gillar att baka bröd. Nu har vi så det räcker till ni landar i Sverige och kan få en smakbit. Jag har bakat Hålkakor som Karl tyckte om när han var här hos oss. Ja nu går det med stormsteg nu är det snart den månad som ni kommer hem igen. Vi längtar. Kul att se simarenan den såg vi vid vårt besök hos er. Jag tänker på alla människor i parken med alla olika "gympa- yoga- och danspass. Jag tror en del undrar vart tog dom där västlänningar vägen som tog morgonpromenaden i parken. Nu skall vi ut i röshultsmarkerna och gå. Kramar från farmor o farfar

    SvaraRadera