tisdag 22 juni 2010

Härliga tag



Lite drygt ett dygn hade vi varit ifrån Stugunäs och när vi kommer tillbaka har det hänt stora förändringar. Pappa hade sågat ner busken de hade på framsidan. Jag kunde inte hålla mig därifrån utan började med att ta bort roten. Det gick ganska smidigt, då vi var några stycken som hjälptes åt! På kvällen tog pappa även bort kantstenen, nu blir det gräs i stället.

Jag, Karl och Elsa har haft en trevlig tur till Sundsvall, även om Elsa var lite besviken att det inte fanns någon tjej i hennes ålder. Själv är jag helnöjd med att fått träffa Magnus och Sarah igen. På hemvägen tog vi en omväg ut till Bönhamn men det hade vi ingenting för, allt var stängt och igenbommat. Antar att det är förtidigt på säsongen, men vi fick i allafall se havet.

1 kommentar:

  1. Åhej! vad stark du är Elsa när du hjälper till med stubben. Hoppas att ni alla blir nöjda med resultatet när ni är färdiga med trädgårdsarbetet. Kul att ni hade en trevlig utflykt till Sundsvall. Längtade ni tillbaka till värmen när ni såg havet? här på fritids på mitt jobb har barnen börjat bada i sjön Aspen det är ca 14 grader i vattnet inget för mig och fröknarna håller med dom står på stranden medan barnen badar en del barn också. Har ni mycket mygg jag har hört att det ska vara ett riktigt mygg år uppe i Norrland?. Tacksam för svar på denna fråga. Kram från en som inte vill få myggbett på semestern i Norrland.

    SvaraRadera