torsdag 25 mars 2010

Djurtitt



Idag tog vi vårt pick och pack och styrde kosan till Zoo. Det var nästan inga människor där, så vi gick i lung takt och spanade in alla djuren. En höjdar dag med andra ord!




Den dansande undervattens ballerinan. Kan vara under vattnet i 6 minuter sedan måste den upp och andas. Den kan inte svettas, simmar med frambenen, måste sparka upp med bakben när den ska upp till ytan för den har för hög densitet, så den kan inte flyta.


Barnen blev less på mig och körde iväg!



Och jag tänkte skicka Karl till Australien...


Sedan blev det lunch och bad för fullt. Som sagt vi var nästan ensamma, så utrymme fanns det gott om.


Sedan bar det av till en show om regnskogen och dess djur. Att man inte ska skövla den för den behövs, framgick tydligt.



Vi fick prov på hur stark en Orangutang är i sina nypor. Här sitter den med en kokosnöt som den skalar och sedan tar sönder, så att den kommer åt att dricka.


Zoo är ganska stort och det är första gången jag har hamnat hos sköldpaddor, komodovaraner mm. Denna ödlan var det enda "fria" djur som vi såg...



Som ni ser, vi var ensamma. Vi åkte till och med "tramen" två varv. Innan vi åkte hem började det att regna lätt annars var det toppen väder.

2 kommentarer:

  1. Lite vårkänsligt i Röshult26 mars 2010 kl. 01:52

    Så kul det ser ut att besöka zoo med så lite folk men så många djur. Jag tror att lovet kommer att gå fort som bara den nu när ni ska på resa till Bintan och ha roligt."Hoppas ni får fint väder !!!" så att ni kan bada. Här i Röshult börjar våren så sakteliga infinna sig.
    I går såg vi HV-Timrå och HV vann det var kul. Men roligast var att i en av pausarna dök Andreas upp han var nere i Jänköping och besökte sitt gamla jobb. Vi fick en liten pratstund det var jättekul. Kram till er alla och ha det så bra.

    SvaraRadera
  2. Oj, vad kul det är att se bilder från Singapore och zoo och känna igen sig! Almagumman är ju till och med årsmedlem...

    Själv är jag idag lite öm och mör efter mitt fall med cykeln. Är just hemkommen från personalfest och nu ska det bli skönt att gå och sova.

    Stort grattis till Karl som har namnsdag imorgon (Rudolf)! Köp lite torkad mango till honom från mig.
    Kramar från Moster Malin

    SvaraRadera