fredag 25 februari 2011

Bildjustering



På fotokursen fick vi veta att man ska bearbeta sina bilder, det är ett måste! Det är en helt ny värld som öppnar sig för mig. För att bilderna ska vara optimala för detta ska man fotografera i RAW- format i stället för JPG. Sagt och gjort, måste ju testa och vad tycker ni?

Den övre bilden är justerad och nedanför är original. Jag är faktiskt ganska nöjd med resultatet, träning ger färdighet heter det och jag måste definitivt träna mer. Jag laddade ner en gratisversion som jag får prova på i 30 dagar så nu vet jag vad jag ska gör den närmaste tiden!

2 kommentarer:

  1. Hej! Vilken skillnad på bilderna! Visst är det kranen vi poolen?
    Fint väder hittills idag med faktiskt plusgrader. Har bakat lite och även åkt skidor (Almas spår) och tagit ner en del snö från Friggebodstaket.
    Ha en skön kväll!

    Kram från oss i Stugunäs

    SvaraRadera
  2. Tjusigt

    Retuschering ger ju även en annan visst hopp

    /ABy

    SvaraRadera