måndag 24 januari 2011

Skolbussen



Så här ser det ut alla dagar barnen kommer från skolan. Bussen stannar utanför grinden och Elsa är först ut, Karl kommer en stund efteråt. Elsa rusat emot mig och kastar sig i min famn. Japp, det är faktiskt sant! Jag är glad för varje dag som det är så, för vissa stunder står jag inte så högt i kurs hos henne. Strax har barnen slappat en halvtimme och då väntar läxläsning.

På vårat Condo är de de enda barnen som går på ISS (Elementry School), det bor en större kille som går på Middle School på Condot brevid som också hoppar av hos oss.

3 kommentarer:

  1. Mysigt! Ja, det är bara att tacka och ta emot så länge det varar.
    Är Karl och Elsa de enda barnen i erat hus som åker i bussen?

    SvaraRadera
  2. Hej det är bara att hålla med om att det är mysigt när dom fortfarande vill kramas. Joel vill kramas mycket och ofta. Idag har både Joel o Jenny varit hemma från skolan båda har feber. Det är skönt när dom är stora och klarar sig själva fast dom är sjuka. Igår var jag hemma med Joel men i dag har jag jobbat.

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Haft elev från vårdadministrativa programmet idag, ja även i morgon. Ganska trevligt men svårt att hinna med jobbet. Har också rinnsnuva men det ska väl inte räcka så många dagar.
    Hörde också att Ella är hemma med feber.

    Kram från mamma som faktiskt ska ta och blunda en stund nu efter middan, kanske jag blir pigg sen en stund?!

    SvaraRadera