tisdag 18 januari 2011

Avskedsmiddag

Idag har Katja och Sören varit här på middag, vi får väl säga avskedsmiddag då de åker hem till Danmark på fredagnatt. Sören kommer tillbaka och jobbar en månad ytterligare men Katja stannar. Det känns jättekonstigt att de åker, även om jag vet att vi kommer att träffas senare blir det tomt här. Det var i alla fall trevligt att få sitta ner och prata en stund!

Vi har också varit och förnyat våra uppehållstillstånd idag, våra nya "gröna kort" får vi hämta på lördag. Skönt att få det gjort då går ut nu i början av februari, vi har även fått klart med en förlängning på vår lägenhet. Känns väldigt skönt att få bo kvar tills det är dags för oss att packa ihop i juni.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Klart det känns tråkigt när goda vänner reser hem, men jag blir då glad när jag hör att Annika och Niklas har bokat resa till er i Singapore!!
    Pappa skottar hustaket om kvällarna, på stora partier är det 70 cm snö, jag står nedanför och håller andan. Hittills har det gått bra. Nya tag i morgon.

    Kram från mamma

    SvaraRadera
  2. Hej o grattis till gröna kortet vilken tur att ni får ha lägenheten kvar tills det är dags att åka hem till Sverige. I dag har jag varit och tränat pilates för första gången så nu känner jag mig ganska trött så snart väntar sängen. Ha det gott. Hoppas det går bra för Katja o Sören när dom flyger hem till Danmark.

    SvaraRadera