lördag 6 juni 2009

Nationaldagen

Nu har vi för första gången i vårt liv firat den Svenska nationaldagen men andra människor. Det var en trevlig tillställning vi kom på med lite sång, tal och god mat. Solen stod högt på himlen och humöret var på topp och Anders springer på Kristian en gammal lumparkompis som jag även har träffat en gång i Sundsvall. Återseendet blev glatt och vi kan ju ännu en gång konstatera att världen är liten!

Här har ni det färdig resultatet på Karls legorobot. I kväll blir det grill hos Bea och John med några andra svenska par.

Det är ju dessutom vår bröllopsdag idag och Anders överraskade mig med att ge mig denna väska.

2 kommentarer:

  1. Grattis på bröllopsdagen! Han har mycket god smak din man -både vad gäller hustru och väska ;0)

    Trevligt nationaldagsfirande! Är det verkligen fiskbullar som skådar mitt norra öga!? Det kan jag förstå att man inte äter i andra länder, de missar ju inte något precis... *hurrrv* Själva är vi naturligtvis så där otrevligt svenska att vi inte firar dagen på något särskilt sätt...

    Vad duktig Karl är på att bygga lego!

    Hare gott!
    Kramen

    SvaraRadera
  2. Hej Karl vilken fin Robot du byggde ihop!! du kommer säkert ha kul med den länge!!!. Snygg väska Sara. Vi firade med att äta på Tairesturang, mycket gott samt att vi handlade avslutningskläder, Jenny köpte en jättefin klänning + skor och Joel köpte en fin skjorta + byxor och skor. Nu ska vi bara slappa och titta på tv sedan är det sängen som gäller. Hejdå Helene.

    SvaraRadera