onsdag 17 juni 2009

Brand

Vid tre-tiden idag skulle barnen sätta sig och göra lite övningar men först skulle de titta klart på ett program på tv:n. Plötsligt ropar de att tv:n bara blev svart och jag trodde att de skämtade med mig och gick dit för att säga att jag inte gick på deras trick. När jag kom fram märkte jag att de hade rätt. Jag undersökte och fann att vi inte hade någon ström i lägenheten. Gick ut till proppskåpet för att kolla dessa och de var ok. Nästa steg blev att kolla om hissarna också var utan el men de lyste, då kände jag rökdoft och att det sprakade från ett skåp på väggen på motsatta sida om hissarna där det är någon form av elcentral.

Sprang in och hämtade barnen och vi for ner för att kalla på hjälp. Kändes först inte som att de förstod men efteråt fick jag reda på att ett ljudlöst larm hade satts i gång och att de undersökte, men visste inte från vilken våning som det kom ifrån. När jag fått tag på Management och de åkte upp rökt det visst ännu mera och de tillkallade brandkåren. Efter en snabb släckning var det en elektriker här inom en timme och fixade det hela så vid 18-tiden var allt klart.

Jag har fått lugnande besked att allt är ok nu och jag hoppas att jag inom de närmaste dagarna ska få veta vad som verkligen hände.

Kvällen avslutades på ett tillbaka lutande sätt på Raffles Hotel och Long Bar där vi drack Singapore sling och åt jordnötter.



Första nöten tyckte Karl var äcklig och sedan kunde han nästan inte sluta. Hoppas bara att jag kan sova skönt i natt.

2 kommentarer:

  1. Vilken dramatik! Hoppas de fixat felet så det är lugnt framöver!

    På Tomtebo är Malin förkyld, mormor på besök, Ella äter, Alma på cirkus och Andreas i Stockholm. Andreas lyckades missa flyget i morse. Vaknade sex och flyget gick halv sju...

    Låter som mormor tycker att ni inte ska bo där det brinner.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att det var på dagen och att du så snabbt upptäkte hur det var fatt!
    Läcker avslutning på dagen iaf!

    Kramen

    SvaraRadera