onsdag 18 augusti 2010

TRÖTT


Ja, kära syster ibland är vardagen inte så spännande att skriva om. Får man så några kommentarer blir jag väldigt glad och lovar att jag ska försöka skärpa till mig. Det är väldigt roligt att se/läsa att det finns några som följer bloggen. Ibland känns det som att skrivandet blir ganska upprepat.

I morse var Karl väldigt trött, han påstod att han hade varit vaken lång tid innan klockan ringde och det är något som vi inte kan kontrollera sanningshalten i. Nu försökte han gå och lägga sig flera gånger innan det var dags att gå ner till skolbussen. Jag blev inte speciellt förvånad när skolsyster ringer från skolan 15 minuter efter den har startat och säger att Karl är hos henne och att han kan inte hålla uppe ögonen och koncentrera sig. Jag fick prata med honom och sa till på skarpen att om han trodde att jag skulle hämta honom skulle vi ta med oss allt som de skulle gå igenom idag hem. Han ska inte tro att han bara kan gå hem.

Jag fick honom att gå tillbaka till klassrummet och hade inte tröttheten gått över till snackrasten skulle han ringa till mig och vi fick ta beslut vad som skulle hända då. Nu har han inte ringt och jag tror att han har piggnat till. Det är bara att se om en timme då han är hemma. Jag och Elsa ska åka och klippa oss, så han får en ganska lång stund själv och i kväll ska han i säng tidigare... Han var i säng klockan 21.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar