onsdag 11 augusti 2010

Hosta

Barnen åkte glada iväg till skolan i morse. Jag tog mig en härlig och varm långpromenad. Efter dusch fick jag kaffe hos Katja och döm om min förvåning när telefonen ringer och det är från skolsyster på skolan. Karl var hos henne och hostade rejält, jag frågade henne om hon tyckte att jag skulle hämta hem honom och det gjorde hon. Så det var bara att åka iväg. När vi kom hem tog jag febern som var på 37.6. Han vilade på soffan, hostade av och till i en timme och sedan har han varit precis som vanligt... Jag blir galen, men i morgon får han inte vara hemma.

På kvällen möttes jag, Karl och Anders på ett shoppingcenter för att försöka få tag på ett par skor till Karl. Det är helt hopplöst att försöka för det finns inga skor som passar hans fötter. Dessutom behöver han nu storlek 37 och det är visst något mitt i mellan barn och vuxen och att prova ett par tjejskor finns inte på kartan...

1 kommentar:

  1. Hej! hoppas att Karl inte har blivit sämre igen utan att han kan gå till skolan i morgon. Jo problemet med att hitta skor känner jag igen. Det är inte lätt att få tag i den storleken, Joel vill ju inte skor som man behöver knyta så det blev inte mycket kvar att välja mellan i den storleken. Oj vad det kan vara farligt med tjejskor kan ju finnas tjej baciller på dom eller hur eller så kan dom ju vara rosa hemska tanke. Vi hittade våra skor i en sportbutik som sålde joggingskor men jag vet ju inte hur lätt det är för er men jag önskar dig lycka till med letandet.

    SvaraRadera