tisdag 10 augusti 2010

Dagen efter och skolan börjar


Igår firades det ordentligt i Singapore och denna syn mötte oss i morse när vi var på väg till skolan. Det var skräp (som inte hade blivit bränt, de bränner papper som en slags symbol) överallt på gatan. Nu på kvällen är det mycket bättre!

Barnen har börjat skolan igen efter sommarlovet. Det var två lite osäkra barn som kom in på skolgården men när klockan ringde och deras fröknar kom ner för att hämta upp dem såg de mycket mer harmoniska ut. Jag följde med dem till skolan bara för att de skulle få en trygghet, bussen fick de ta hem. I morgon är det buss som gäller. Jag blev lite förvånad att de var så många barn borta i båda klasserna, men de är väl några som tar lite längre lov eller kommer att börja senare på terminen.

1 kommentar:

  1. Hej Karl och Elsa hoppas eran första skoldag har varit bra. Hoppas era nya fröknar är snälla och kanske lite busiga!. När ni vaknade idag var det svårt att komma upp ur sängen? det tyckte jag när jag började jobba igen efter att ha haft semester i fyra veckor. Nu ska jag gå och sova så orkar upp till jobbet i morgon. Det ska bli spännande att få följa er på bloggen hur det är för i skolan. Många kramar Helene. Hälsa mamma o pappa.

    SvaraRadera