fredag 23 januari 2009

"Lugn dag"


I går kväll hade jag de nya ägarna på besök. Det gick runt i huset och tittade på städningen, de tyckte att det var OK. Jag drog en lättnad suck tyst för mig själv, jag var själv nöjd men man kan ju inte veta vad andra har för referenser. Åkte till Röshult och sa till svärmor att i morgon ska jag ha en "lugn dag". Detta sket sig totalt!!

Elsa har under några dagar klagat på lite ont i magen och kiss i trosorna, jag ringde jourcentralen och fick svaret att ta ett morgonprov av urinen och sedan höra av mig till vårdcentralen. På morgon ringde jag och fick en tid 10.30. Hämtade henne på skolan 9.45 för att de andra skulle ut i skogen. Vi åkte dit och fick vänta till kvart i 11 innan vi fick träffa doktorn. Det var inte urinvägsinfektion. Magen var inte öm och han hittade ingenting. Dock tycket han att hon skulle sitta längre på toaletten en gång per dag...Sedan såg han märket efter sprutan och då fick vi säga att vi flyttar till Sinagpore om två veckor och då vill han ta blodprov för att kolla andra grejor. Elsa fick lämna 4 rör och hon var grymt duktig!

Åt lunch, körde in Eva till stan för hon skulle hämta sin bil som varit inne på service. Hämtade Karl från skolan, åter till Röshult. Ringde Jonas på Ronnys VVS som jag pratade med i fredags och han lovade att komma förbi huset vid 7-tiden i morgon. Ringde Ortopeden för att höra om de fått brevet jag skickat till dom. Svaret var ja, men hon undrade om Anders gjort någon MRB-screening, det har han inte gjort. Då fick han inte komma till dom, hur gör man då? Vårdcentralen eller någon annan? Ringde infektionsmottagningen som vi har tid på i morgon och det var ok för dom att att ta alla dessa prov. Nu trodde jag att allt var klart, då ringer mäklarassistenten och undra om vi har kvar det preliminära taxeringsbeskedet som vi fått tidigare. Vart tror ni att det är? Jo, på väg till Singapore...

Ringde Skatteverket för att kolla om det kunde säga vad det var. Två telefonköer och cirka 25 minuter senare hade jag inte fått fram något nytt. Tjejen jag pratade med lovade dock att skicka insättningspapper för reavinstskatten, tack för det! Nu kunde jag äntligen slappna av. I natt ska jag åka till Jönköping för att hämta Anders som är ute med gamla arbetskamrater.
Godnatt!

3 kommentarer:

  1. Vilken dag....! Måste faktiskt hålla med om att den verkligen inte blev lugn på en enda fläck!
    Vad bra att Elsa fick ta lite fler prov, hälsa att mormor tycker att hon var jätteduktig.
    Skäms att jag inte kom att tänka på att Anders måste göra MRSA-screening då han legat på sjukhus. Alla våra patienter som legat i Gtb måste ju göra det när dom kommer till vårt sjukhus.

    Hoppas att det mesta fixar sig i morgon!!

    Kram från mamma och pappa

    SvaraRadera
  2. Pust, vilken dag!
    Hoppas det blir en bättre dag idag och att alla blir pigga och krya!

    Har försökt ringa dej men antingen går det inte att nå ditt nummer "just nu, var god försök senare" eller så är det upptaget. Snacka om omöjligt uppdrag..! Hare gott tills vi hörs iaf!

    Kramar Annika

    SvaraRadera
  3. Hej Sara och hela familjen.
    Så kul att du har skaffat en blogg. Nu kommer vi att följa er resa och er vardag i Singapor. Det kommer säkert att bli intressant.
    Idag har jag och Tommy varit ute och åkt längdskidor (jag har nog inte åkt på cirka 10 år) så det var en upplevelse. Jag åkte mer bakåt än frammåt. Men imorgon ska vi göra ett nytt försök.
    Lycka till med allt, krama Karl och Elsa från mig.
    Kram moster Lena

    SvaraRadera