fredag 3 juni 2011

Sommarlov på riktigt!


Vecka som varit har varit ett stort enda "sista gången". Karl hade picknick-party i onsdags ute i Pasir Ris, dit åkte jag inte men Elsa som hade det i Tiong Bahru park gick jag till. De hade det i torsdags.


Strålande sol, glada barn, massor av mammor och mat.



Brownies framförde "Hajarna" men jag måste säga att jag tycker att den är bättre på svenska.


På kvällen var vi bjudna ner till Jenni och Stefan för en "rensa ur skafferiet middag". Mycket gott och trevligt. Barnen var ordentligt trötta när vi åkte därifrån vid 11-tiden. Fredagen var deras sista dag i skolan. Jag åkte in för att hämta dom och det var med väldigt blandade känslor som de lämnade skolgården. Glada att få sommarlov men som Karl: "jag lämnar en del av mitt hjärta här". Han var riktigt ledsen och fällde även tårar på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar